ŠKODA investuje do zelenej budúcnosti

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Bez názvu
Foto: ŠKODA AUTO Slovensko s.r.o.

BRATISLAVA 15. februára (WBN/PR) – Cieľom stratégie ŠKODA Green Future je podpora trvalo udržateľného rozvoja podniku. Prioritou je najmä výroba efektívnych vozidiel a šetrné nakladanie so zdrojmi v celom podniku. Prostriedkom dosiahnutia týchto cieľov bude najmä znižovanie spotreby energie a vody, nižšie emisie škodlivých látok a vyšší podiel recyklácie do roku 2018. Česká automobilka tak prispeje k splneniu cieľov stratégie ochrany životného prostredia koncernu Volkswagen do roku 2018.

ŠKODA do ochrany životného prostredia investuje priebežne od roku 1991. Podnik počas tohto obdobia investoval do trvalo udržateľného využívania zdrojov približne 10,3 miliardy Kč, čo je viac ako 410 miliónov eur. Ekologická výroba a vozidlá so zníženou spotrebou majú u značky ŠKODA dlhú tradíciu, čo dokazujú aktuálne modely Green Line a Green tec. Variant Green Line novej generácie modelu ŠKODA Octavia bude najekologickejšou Octaviou všetkých čias – so spotrebou iba 3,4 litra nafty na 100 kilometrov, resp. emisiami CO2 89 gramov na kilometer.

Princípy Green Future sú súčasťou Rastovej stratégie ŠKODA 2018. Cieľom je zlepšenie hospodárskych výsledkov pri súčasnom znížení vplyvov na životné prostredie. Všetky ekologické aktivity spoločnosti ŠKODA pre ďalšie zníženie spotreby zdrojov sú zahrnuté a koordinované v programe Green Future. „Pre dosiahnutie našich cieľov posilníme našu stratégiu trvalo udržateľného rozvoja. Pod názvom Green Future sme zostavili tím odborníkov, ktorý bude riadiť ekologické aktivity spoločnosti ŠKODA efektívnejšie,“ hovorí Prof. Dr. h.c. Winfried Vahland, predseda predstavenstva spoločnosti ŠKODA AUTO. Tím Green Future je podriadený priamo predstavenstvu spoločnosti.

Green Future stojí na troch hlavných pilieroch: Green Product, Green Factory a Green Retail. V rámci celokoncernovej stratégie ochrany životného prostredia bude výroba v spoločnosti ŠKODA do roku 2018 o 25 % šetrnejšia k životnému prostrediu. V rámci piliera Green Factory sa ŠKODA sústredí najmä na znižovanie spotreby energie a vody, množstvo odpadu vznikajúceho na jedno vozidlo, rovnako ako na emisie CO2 a takzvané VOC (Volatile Organic Compounds), ktoré vznikajú napríklad pri lakovaní karosérií.

Pri výrobe tepla a elektriny je v súčasnej dobe hnedé uhlie nahradzované biomasou vo forme drevených paliet. To citeľne znižuje emisie CO2 v procese výroby o približne 45 000 ton CO2 ročne.

Aktuálnym príkladom výroby šetrnej k prírodným zdrojom je sprevádzkovanie servomechanickej lisovacej linky v závode v Mladej Boleslavi. Toto nové zariadenie pracuje efektívnejšie pri súčasnom znížení spotreby energie a je jedným z najmodernejších zariadení tohto druhu v Európe. Spotrebuje až o 15 % menej energie než porovnateľné staršie linky.

Green Product sa zaoberá trvalo udržateľnou mobilitou, ktorú v súčasnej dobe predstavujú hlavne ekologické modely Green Line a Green tec. Nástup moderných technológií, ktoré prispievajú k úspornej prevádzke a nižšiemu zaťaženiu životného prostredia, sa ale týka celého modelového radu. V súčasnosti je v ponuke značky ŠKODA 48 modelov s hodnotou emisií nižšou ako 120 g CO2/km, desať z nich emituje dokonca menej ako 100 g CO2/km. V prevádzke je tiež testovacia flotila desiatich elektromobilov Octavia Green E Line, ktorá zbiera dáta pre výskum bezemisnej mobility. Všetky nové vozidlá značky ŠKODA sú navyše minimálne z 85 % recyklovateľné.

Tretím pilierom je Green Retail, ktorý sa týka šetrnosti predajov a servisov k životnému prostrediu. Jeho súčasťou sú napríklad ekologické audity, teda kontroly dodržiavania ekologických štandardov. Ďalej sem môžeme zaradiť oceňovanie predajcov Zelenou pečaťou, alebo akciou ako Jarné upratovanie 2012. Pri nej bolo zo skladov servisných partnerov v Českej republike vyradených približne 95 ton nepotrebného materiálu, z ktorého bolo takmer 90 % ďalej spracovaného.

Aj zamestnanci spoločnosti ŠKODA sa vo svojom voľnom čase podieľajú na ochrane životného prostredia. Od roku 2007 vysádza ŠKODA za každý predaný automobil v Českej republike jeden strom. Doteraz bolo vysadených približne 363 000 stromčekov, v tomto roku pribudne ďalších takmer 60 000 sadeníc.

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Firmy a inštitúcie Škoda Auto