Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
School 649387_1280.jpg
Foto: Pixabay.com
14. januára 2019 9:29 Regionálne školstvo od vŠkolstveSITA

Slovenské školy žijú v minulom storočí, budúcnosť je však na internete

Najvýznamnejšou aktivitou v nábore nových žiakov je deň otvorených dverí, ktorý organizuje 97,5 percenta škôl

Školy sa pri nábore žiakov v 70 percentách prípadov spoliehajú na inzerciu v tlači. Pravidelne si nechávajú za stovky eur publikovať do novín a časopisov inzeráty propagujúce ich školu. Keďže súčasná generácia deviatakov zisťuje informácie hlavne z internetu, školy tak prichádzajú o šancu osloviť svoju cieľovú skupinu. Naopak, internetovú reklamu využíva len vyše 12 percent škôl.

Vyplýva to z prieskumu spoločnosti Než zazvoní, na ktorom sa zúčastnila takmer jedna tretina slovenských stredných škôl. „Inzeráty v tlači vôbec nezasiahnu cieľovú skupinu škôl, ktorou je na internete prakticky žijúca generácia Z. Reklama za 40 eur je na Facebooku schopná zasiahnuť až 8 000 potenciálnych uchádzačov v správnom veku i lokalite,“ povedal konzultant Než zazvoní Karel Komínek.

Slovenské školy pristupujú k organizácii dňa otvorených dverí pomerne laxne

Ako agentúru SITA informovala Lucia Štefaňáková z Než zazvoní, iba 5,2 percenta opýtaných si myslí, že ich škola dostane nižší počet prihlášok než v minulom období. Najvýznamnejšou aktivitou v nábore nových žiakov je deň otvorených dverí, ktorý organizuje 97,5 percenta škôl.

V Česku školy organizujú v priemere tri termíny. Slovenské školy pristupujú k organizácii dňa otvorených dverí pomerne laxne. Polovica z nich organizuje len jeden deň otvorených dverí a úplne vynechávajú víkendové termíny. „Práve víkendové termíny dní otvorených dverí sú na nadviazanie vzťahov s rodičmi ideálnou príležitosťou. Počas týždňa sa na nich pre prácu často zúčastniť nemôžu,“ dodala Štefaňáková.

Súčasťou náborového tímu len 12,5 percenta výchovných poradcov

Podľa výsledkov prieskumu 34,6 percenta škôl uvádza, že aspoň jeden človek z ich náborového tímu vyštudoval marketing a 20,4 percenta respondentov má v tíme sociológa. Podľa štatistík Než zazvoní je súčasťou náborového tímu len 12,5 percenta výchovných poradcov, ktorých sa reálne mohla oblasť marketingu alebo sociológie dotknúť.

„Vysoká miera zavádzajúcich až veľmi nepravdepodobných odpovedí je podľa všetkého spôsobená chýbajúcou osvetou v oblasti školského marketingu – čo to marketing škôl je, čo obsahuje a čo je jeho úlohou. Aj na tomto je v školstve potrebné zapracovať,“ uzavrela Štefaňáková.

Dotazníkový prieskum sa uskutočnil online na prelome októbra a novembra. Po očistení dát tvorilo vzorku 159 respondentov. Štúdia je súčasťou dlhodobej výskumnej činnosti spoločnosti Než zazvoní v oblasti základného a stredného školstva. Než zazvoní od roku 2011 pomáha vedúcim pracovníkom stredných škôl v Česku a od roku 2018 aj na Slovenku s propagáciou a marketingom. Zameriava sa na proces náboru na stredné školy, poskytuje poradenstvo, výskumy a školenia marketingu stredných škôl.

Témy

Odporúčané články

Najčítanejšie za 24 hodín

Odporúčame